torsdag 9 mars 2017

Depression och läkning

Jag är tillbaka i bloggen igen! Mitt uppehåll varade för att jag på grund av stress, ångest och annat som jag inte vill gå in på blev sjukskriven. Det tog mig några månader att lyckas hålla huvudet ovanför vattenytan igen, men jag klarade det!

Med håret är det inte så stor skillnad, jag rycker fortfarande av det från många delar av kroppen - men jag är OKEJ med det. Jag döljer inte huvudet för jag snaggar det minst 1 gång var 10:e dag, jag trivs att visa mig i snaggat oavsett om det är på jobbet eller när jag handlar. Nu mår jag bra igen. Jag vill gärna dela med mig av hur det var att må som sämst men just nu går det inte, det ligger för nära.

Jag tar mitt läkande på stort allvar nu och kommer göra allt jag kan för att fortsätta hålla balansen. I processen måste jag acceptera att jag har mått svindåligt under långa perioder av mitt liv, så jag läser. Jag letar, hittar och läser ALLT gammalt som jag någonsin skrivit; dagböcker, bloggar, skolsyster-journalen och psyk-journalen. Det kommer att bli jobbigt, men jag måste bearbeta alla jobbiga minnen för att kunna gå vidare. Den idén är min egen, den kommer inte från min terapeut.

Skriver snart igen!
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar