torsdag 16 mars 2017

När en jävla svacka inträffar

En dålig dag, en sån förbannat dålig dag. Såhär ser den ut från kvällen innan till nu: jag tar min medicin senast 22-23 men blir inte tillräckligt trött för att gå och lägga mig förrän klockan är 3 på natten. I övrigt är jag orolig, stressad och tankspridd så hjärnan får ingen ro alls. Mardrömmar.

Vaknar vid 9, hade somnat i soffan. Det gör ont i halsen och hela överkroppen (kramper för jag har också akalasi). Tar lite att äta, tar papaverin, lägger mig på rygg för att det ska gå över men somnar om. Samma procedur någon timma senare vilket resulterar i att jag ringer chefen och säger varför jag blir hemma från jobbet (arbetsträning), sen mår jag skit. Det gör ont och jag mår skit.

Jag har ologiska skulder för jag är hemma, det har jag varje gång oavsett orsak - det var samma då jag var sjukskriven. Jag ville bli frisk på en gång. Resten av dagen är jag i sängen, känner mig utmattad, värdelös, svettig och därför äcklig och ful. Att ha läst om hur jag hade det som barn och tonåring har visat sig vara väldigt svårt. Måste prata med min terapeut om hur jag ska gå vidare med det. Idag väljer jag att skriva om min dåliga dag, för tro mig, det finns många som har "en dålig dag" flera flera dagar i rad. Man ska inte behöva känna skam över att må väldigt dåligt. Jag hoppas att jag får en bättre och mer givande dag imorgon. Akalasin kan göra mig fysiskt handlingsförlamad, trichotillomani och självhat kan höra mig psykiskt handlingsförlamad. Båda på en gång är ingen bra kombo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar